Recents in Beach

Ve Kadın Babeti Yarattı

Son yıllarda nerdeyse ayağımızdan hiç çıkarmadığımız babetlerin yaratılış hikayesini az önce öğrendim ve hemen sizinlede paylaşmak istedim...

 Sene 1947Rose Repetto, Paris'teki küçük atölyesinde oğlu için bir çift puant yapar:
Ünlü dansçı ve koreograf Roland Petit için...

Ayakkabıların inanılmaz rahatlığı dans çevrelerince hemen duyulur ve Repetto'nun ayakkabıları bale ve dans okullarınca hızla benimsenir. Gerçek sahneden Moda sahnelerine taşınmalarıysa 10 yılı aşkın süreyi bulur...

Yıl 1956.  Aktris Brigitte BardotRepetto'dan kendisine bir çift babet ayakkabısı yapmasını ister.
Roger Vadim'in Et Dieu... Creea la Femme (Ve Tanrı Kadını Yarattı) filminde giyecektir...



Repetto, Cindrella'nın Fransızca versiyonundan adını alan Cendrillon'u tasarlar aktris için.


Hafif ama bir o kadarda seksi.
Filmin başarısıyla birlikte Bardot'unda sıklıkla tercih ettiği ayakkabılar popülerleşir...


Bugün daha çok tercih ettiğimiz adıyla babetler, ne rahatlığından ne de feminenliğinden ödün vermek istemeyen kadınların birincil tercihi olur...


Kaynak:Koton Blog


***




Şu son yıllarda ayağımıza nerdeyse babetlerden başka ayakkabı giymez hale geldiğimiz için belki yaratılış hikayesini sizde öğrenmek istersiniz diye düşündüm. Açıkcası ben bilmiyordum böyle bir hikayesi olduğunu ve ilgimide çekti, öğrendiğime memnunum. Sizcede ilginç bir yaratılış hikayesi yok muymuş babetlerin?  :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar