Recents in Beach

Şapka Devrimi, Sergisi ve Etkinliğim


Merhabalar hepinize
Malum günler günleri kovalamakta bu kız bir orda bir burda. Dün de okulumdaki Şapka Sergisindeydim. Malum 10 Kasım Atatürk’ü anma etkinlikleri oldu. Gazi Ü. Sanat ve Tasarım Fakültesi sergi salonunda da bu kapsamda Türk Başlıkları adında bir sergi düzenlenmiş. Sergide Erol Albayrak ’ın Bodrum defilesinden sergi için bağışladığı plak şapkalar, Figen Sungurluoğlu bağışları, okulumuz öğretim görevlilerinden Lale Sönmez, Şerife Özgen’in bağışları, Sn. Kasım Gülek’in şapkaları bulunmakta. Ayrıca bu serginin bir güzel yanı da tam 25 Kasım’ a denk gelmesi yani Şapka Devrimi’nin kabulü.
 Ben de bir İnebolu’lu olarak bu devrim benim için ayrı bir değer taşımakta.
Bu serpuşun adına şapka derler.” Atatürk
Sözüyle kılık kıyafet devrimi başlamıştır. Batılılaşma yolunda ülkemizde atılan en önemli adımladan biri olmuştur. Elbette bunu kötü yorumlayan hatta kabul etmeyen birçok insan vardı. Ama her yenilik ilk başta zorbalıkla karşılanır. Hala devlet memurlarının şapka takma zorunluluğu var laf aramızdaJ
 Gelelim Şapka Sergisi’ndeki şapkalarımıza;
Erol Albayrak'ın defilesinden,





Okulumuz öğretim görevlilerinden Lale Sönmez'in çalışmaları,



Şerife Gözen'in Aneannesi'nin 1930'larda yaptığı şapka örnekleri,

Kasım Gülek'in Şapkaları, 




Bu güzel sergi için Lale Öğretmenimiz'e teşekkür ederim. Açıkçası ben çok beğendim.

Ve aslında aklımda bir etkinlik vardı. 25 Kasım için sokağa çıkıp şapkalı insanları fotoğraflayıp koymaktı amacım ancak vaktim yok. O yüzden ben 25 Kasım'da kendim özellikle şapka giyeceğim ve buraya koyacağım ayrıca benim gibi 25 Kasım'da şapka giyecek olan okurlarımın da isterlerse fotoğraflarını yayınlayabilirim.
essevgi.aykut@hotmail.com 
adresine ve
sağ köşedeki facebook sayfamdan fotoğraflarını mesaj olarak iletebilirler. 
Ayrıca fotoğraflarını bloğuna koyacak olan arkadaşlarım bana linki gönderirlerse sevinirim:)
Umarım katılım olur ve hoş bir çalışma olur. 
Şunu asla unutmayalım başlık her zaman bir devrimin göstergesi olmuştur. Bizim Devrimimiz Cumhuriyet'tir. Simgemiz de "Bu serpuşun adına şapka derler." Atatürk.



Yorum Gönder

1 Yorumlar

Lütfen Sadece Konu ile ilgili yorumlar yapınız.
Yazdığınız yoruma gelen cevaplardan haberdar olmak için yorum kutusunun altındaki E-Posta yolu ile abone ol; yazısına tıklayınız.